86

6 woonhuizen gebouwd door Rooms Katholieke middenstands bouwvereniging “Het huisgezin” in 1920. Alle grond werd 10 jan 1920 gekocht van Charles Stappaerts voor 4940 gulden.

Penningmeester van de bouwvereniging was Sebastianus van Dieten en voorzitter HJ van Susante.

In 1941 worden de huizen geveild. Op de veiling worden ze gekocht door NV LaPaz sigarenfabrieken (=het bedrijf van v Susante).

Later koopt JA Hol de drie huizen in de Stationsstraat.

Bewoners

Leenders

Sebastianus V Dieten hoofdconducteur Staatsspoor

weer Leenders

1964 GLM de Bruin

1970 AAM de Rooij-v Laarhoven

In het begin van de 1e wereldoorlog werd er een koffer met geld achtergelaten door Belgische vluchtelingen

In het bericht is sprake van mej. Dieden. Dat moet mevrouw van Dieten zijn geweest. Zij was zelf in België geboren.

In 1914 woonde de familie van Dieten in een huis wat nu Stationsstraat 14 heet. Zodra de huizen 82 tm 86 gereed waren (ong1920), zijn ze op 86 gaan wonen.

We willen best graag weten waar dat geld gebleven is....

Bij de gemeente liggen alle dossiers van bouwvergunningen sinds 1905. De lijst met bouwdossiers is hier te bekijken. hier te bekijken.